شخصیت جامعه ستیز
شخصیت جامعه ستیز
سحر پرویز

شخصیت جامعه ستیز فقط به قدرت و آزادی خودش اهمیت می دهد و هرگز به دیگران یا نیازهایشان توجه نمی کند. این اختلال در مردان شایع تر از زنان است چون از نظر ژنتیکی نسبت به زنان نیاز کمتری به عشق و تعلق خاطر دارند اما نسبت به زنان نیاز بیشتری به قدرت دارند.

نیاز به بقاء در افراد جامعه ستیز از حد متوسط کمتر است اما همین میزان از نیاز به بقاء نیز کافی است تا در کوتاه مدت بر روی کارهایی که انجام می دهند تمرکز کنند.

ویژگی های شخصیت جامعه ستیز

نکته مهم در خصوص افراد جامعه ستیز این است که تقریبا عاری از نیاز به عشق و تعلق خاطر بوده اما نیاز به آزادی در آن ها بالا است. این افراد فقط در پی تامین نیاز به قدرت هستند و در این راه دست به هر کاری می زنند حتی دروغ گویی ، کلاه برداری و دزدی . شدت نیاز به تفریح در آن ها متغیر است اما اگر این نیاز در آن ها شدید باشد برای تامین نیاز خود از هرکس سوء استفاده خواهند کرد .

شخصیت جامعه ستیز از تحقیر کردن دیگران لذت می برد. او هیچ توجهی به این مسئله ندارد که شما تا چه حد لایق و قابل ستایش هستید. او فقط دیگران را تحقیر می کند چون فقط خود را فردی قابل ستایش می داند. افراد جامعه ستیز در ابتدا بسیار جذاب به نظر می رسند چون فعال و مهیج هستند اما به دلیل پائین بودن نیاز به بقاء هرگز هیچ کاری را تا به انتها انجام نمی دهند و علاقه ای به پیگری کارها ندارند. اگرچه زندگی با آن ها دردناک است اما دست کم خسته کننده نیست.

شخصیت جامعه ستیز
شخصیت جامعه ستیز

ازدواج با شخصیت جامعه ستیز

شخصیت جامعه ستیز در گول زدن دیگران مهارت عجیبی دارد و چون خود را از دیگران برتر می داند همیشه در این امر موفق است . آن ها حتی ممکن است بامزه و مهربان باشند، گاهی اوقات ایرادات خود را با روی گشاده  پذیرفته و از نظرات شما تعریف می کنند. در یک لحظه به شما قول می دهد که تغییر کرده و زندگی بهتری را در پیش گیرد.

او برایتان تعریف خواهد که همه عمر به دنبال زنی همچون شما بوده است … راست می گوید! اما شما به دنبال مردی همچون او نبودید. او یک شکارچی بی وجدان است و شما فقط شکار او هستید بنابراین از هر ابزاری برای شکار استفاده می کند. در حقیقت، او در این بازی از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی کند.

چنین مردی از نظر ژنتیک توان عشق ورزیدن یا حس تعلق خاطر ندارد. شاید جذاب باشد اما از این ویژگی برای سوء استفاده و بهره کشی از دیگران استفاده می کند نه برای محبت و دلسوزی. اگر شما به عنوان همسر همه خواسته های او را برآورده کنید؛ به دلیل نیاز شدید به آزادی شما را رها کرده و فرار می کند. اگر هم شما به وی وابسته یا بهتر است بگویم به وی آویزان شده باشید؛ او که یک جامعه ستیز است از کتک زدن شما ابایی ندارد. این شوهر به هر دلیل که باشد همسرش را کتک می زند حتی اینکه چرا خواسته او را حدس نزده است و با وقاحت خواهد گفت: «باید می فهمیدی!»

شخصیت جامعه ستیز
شخصیت جامعه ستیز

نحوه برخورد با شخصیت جامعه ستیز

اگر در مورد جامعه ستیز بودن شوهرتان شک دارید؛ دوستانش را بررسی کنید… او دوستی ندارد! دوستانش همیشه در شهرهای دور زندگی می کنند یا فقط همسرتان به دیدن آن ها می رود. به هر حال آن ها هرگز به ملاقات شما نیامده اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هرگز به شوهرتان تکیه نکنید، در خصوص هیچ موردی به او تکیه نکنید! اگر ناگهان با شما مهربان شد و مطابق خواسته های شما عمل کرد، اطمینان داشته باشید که یا به اشتباه این کارها را انجام داده یا نقشه دیگری دارد که از شما سواستفاده کند.

اگر روزهای اول آشنایی با هم به یک رستوران گران قیمت رفتید و او وانمود کرد کارت اعتباری خود را فراموش کرده و برای پرداخت صورتحساب رستوران از شما قرض گرفت، او را فراموش کنید و دیگر حتی به تماس هایش پاسخ ندهید. کارت اعتباری خود را فراموش نکنید، حتما از او پس بگیرید! اگر هم ادعا کرد که کارت اعتباری شما را گم کرده است، فورا با یک تماس به بانک اعلام کنید کارت شما مفقود شده و آن را بسوزانید. این فرد ابدا کارت اعتباری ندارد و تنها هدفش این بوده که با کارت اعتباری شما خوش گذرانی کند.

آخرین نوشته ها